niedziela, 19 października 2014

2. Neva - Sara Grant


                      Tytuł: Neva
                      Autor: Sara Grant
                      Wydawnictwo: Gola
                      Liczba stron: 319
                      Cena okładkowa: 32,90
                      Moja ocena książki: 8/10










    Neva żyje w kraju, który jest oddzielony od reszty świata nieprzenikalną kopułą energii. Mieszkańców obowiązuje surowe prawo, a ten kto je złamie znika bez śladu. Główna bohaterka wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką - Sanną chcą się dowiedzieć co tak naprawdę dzieje się w ich kraju i gdzie przebywają zaginieni ludzie. Neva  z grupą przyjaciół organizują protest. Nikt jednak nie przewidział do czego może on doprowadzić.

               ,,Ja chcę tylko, żeby coś się działo. Ty chcesz, żeby się zmieniło."

    Jestem miłośniczkom wszelkich książek o dystopii, ale przyznam szczerze, że na ,,Nevę" trafiłam przez przypadek (i bardzo się z tego cieszę). Książka  ma swój niezwykły klimat i jest bardzo realistyczna - możliwe, że przyszłość będzie tak wyglądać i to mnie trochę niepokoi.
Autorka stworzyła świetne postacie, z którymi naprawdę się zżyłam. Przede wszystkim polubiłam Nevę. Była odważna, sprytna i zdeterminowana. Dzięki temu książka była przepełniona akcją i nie można się przy niej nudzić. Jedyne co mnie nie satysfakcjonuje to zakończenie. Chciałabym się dowiedzieć jak dalej potoczyły się losy bohaterów i mam nadzieję, że pani Grant napisze drugą część.

              ,,Nie warto wiedzieć za dużo. Kiedy już o czymś wiesz, nie sposób pozbyć się tej wiedzy."

    Podsumowując: Neva to książka przede wszystkim dla tych, którzy lubią dystopię, ale myślę, że każdy powinien ją przeczytać, bo naprawdę jest tego warta. Polecam! :)

           
            ,,Rząd może kontrolować opady śniegu, ale nie ma wpływu na kształt płatków."

2 komentarze:

  1. Mimo że recenzja króciutka to wystarczająco mnie zainteresowałaś, żebym przyjrzała się bliżej tej ksiązce :) jestem na etapie oglądania etapu 'The 100', więc tematyka podobna :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Cię zainteresować :) ,a książkę szczerze polecam ! :)

      Usuń