poniedziałek, 23 marca 2015

BBC Sherlock Quotes Book Tag!!!

Hejka!
Zostałam zmuszona otagowana przez Martę (klik).
Tag polega na przypisywaniu różnych autorów, książek i bohaterów do cytatów z serialu o Scherlocku. 
Zaczynamy! :)

1. I'm not psychopath, I'm high-functioning sociopath - Autor, który chyba nie do końca ma równo pod sufitem
W tym pozytywnym sensie - J.K.Rowling. Jestem absolutną fanką Harrwgo Pottera i jestem pod wielkim wrażeniem tej serii. Wiele wątków z pierwszej części ujawnia się dopiero w ostatniej części, więc nic nie jest tam przypadkowe. Naprawdę trzeba być geniuszem, żeby coś takiego napisać.

  3. Every fairytale needs a good old-fashioned villain - Ulubiona książka oparta na baśni/bajce.
Mam na półce pierwszą część trylogii, która sądząc po tytule nawiązuje trochę Królewny Śnieżki (jeszcze jej nie czytałam), a mowa tu o - "Białe jak śnieg", "Czerwone jak krew" i "Czarne jak heban".

 4. Brainy's the new sexy - Niezwykle inteligenty, sprytny bohater.
Tutaj pasuje mi bohaterka "Serii niefortunnych zdarzeń" - Wioletka. (Co prawda czytałam te książki w dzieciństwie, ale dość dobrze je pamiętam). Wioletka chciała zostać wynalazcą i w chwilach zagrożenia konstruowała z rzeczy, które mała pod ręką coś, co pozwalało im (głównym bohaterom) się wydostać. Np. kiedy zostali zamknięci na 2 piętrze wydostali się tworząc z zasłon i karnisza hak z liną (przez okno).

 5. Honey, you shoud see me in a crown - Książka z motywem korony/władzy na okładce.
Jedyna książka, którą posiadam i która ma koronę na okładce to "Pozaświatowcy". Nie powiem wam o niej zbyt dużo, bo w ogóle jej nie pamiętam... 
Co prawda korona jest na grzbiecie, ale tron też jest symbolem władzy... (chyba)










6. I don't have friends, I've just got one - Wielka książkowa przyjaźń.
 Isaac i Gus z "Gwiazd naszych wina"
(Uwaga!!! Spoiler!!!)
 Ale jedno wiem: kiedy naukowcy z przyszłości zawitają w moim domu z mechanicznymi oczami i każą mi je wypróbować, powiem im, żeby się odwalili, bo nie chcę oglądać świata bez niego.

 7. I'm in shock! Look, I've got a blanket! - Książka do płaczu, podczas której czytania musisz owinąć się kocykiem.
"Gwiazd naszych wina", większość książek wojennych i ostatnie tomy moich ulubionych serii.

 8. I will burn the heart out of you - Książka, która wypaliła ci serce
"Kosogłos" - ta książka tak mnie zdołowała, że przez prawie 3 tygodnie nie miałam ochoty na czytanie.

 9. I may be on the side of the angels. But don't think, for one second, that I am one of them - Ulubiony czarny charakter, który tak naprawdę czarny nie jest
Jest to postać z Harrego Pottera, a mianowicie (SPOILER!) profesor Severus Snape :)

10. Not our division - Gatunek książkowy, do którego nie możesz się przekonać.
Typowe SF, czyli kosmici, walki na innych planetach itp.

11. Alone is what I have. Alone protects me - Książkowy bohater-samotnik.
Pierwszy książkowy samotnik, który przyszedł mi do głowy to Lee z serii "Jutro" (klik )
Z jednej strony byli w grupie i działali razem, jednak przy każdej możliwej okazji Lee odcinał się od reszty.

  12. He's clueing for looks - Bohater ze świetnym poczuciem humoru, z tekstami, przy których zawsze się uśmiechasz i na długo pozostają Ci w pamięci.
  Wszyscy bohaterowie "Papierowych miast"!!!
Ja: Ale szczury.
Ja: No tak, ale wygląda na to, że trzymają się sufitu.
Ja: Ale jaszczurki.
Ja: Daj spokój. Gdy byłeś mały, ciągałeś je za ogony. Nie boisz się jaszczurek.
Ja: Ale szczury.
Ja: Szczury tak naprawdę nie mogę cię zranić. One bardziej się boją ciebie niż ty ich.
Ja: No dobrze, ale co ze szczurami?
Ja: Zamknij się.
To już wszystko. Taguję wszystkich, którzy tak jak ja nie mają pomysłu na posta którzy mają ochotę zrobić ten Tag. 
Do napisania!

4 komentarze:

  1. Nigdy nie widziałam tego tagu. Zabawny. :D Aż sama się nad nim zastanowię, bo jest całkiem ciekawy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcale nie zostałaś zmuszona... :p Ta przyjaźń tez bardzo mi sie podobała, a cytat po prostu rozbraja! <3 Kosogłos! Aaaaa! <3
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja kocham Sherlocka!!! <3 Muszę zrobić ten TAG! :D
    http://love-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O. Mój tag. Dziękuję za wykonanie

    OdpowiedzUsuń